قفسه بندی چاپخانه و آنچه که باید در مورد آن بدانید

قفسه بندی چاپخانه و آنچه که باید در مورد آن بدانید

قفسه بندی چاپخانه و آنچه که باید در مورد آن بدانید

چاپخانه ها از جمله کسب و کارهایی هستند که از سیستم قفسه بندی استفاده می نمایند. به این دلیل که قفسه بندی چاپخانه ها مزایای مختلفی دارد و به مدیریت بهینه تر آن کمک زیادی می نماید. به طور مثال استفاده از سیستم قفسه بندی در چاپخانه سبب می شود تا محصولات چاپ شده را بتوان به تفکیک دسته بندی نمود. در نتیجه امکان اشتباه کمتر خواهد شد.

در مقاله امروز به قفسه بندی چاپخانه خواهیم پرداخت. در این مقاله شما را با چاپخانه و لزوم استفاده از سیستم قفسه بندی برای آن آشنا خواهیم ساخت. همچنین انواع قفسه بندی مناسب برای آن را نیز معرفی خواهیم نمود. اگر صاحب چاپخانه هستید و یا در حال راه اندازی آن هستید در مقاله امروز با ما همراه باشید.

آشنایی با چاپخانه

پیش از این که به قفسه بندی چاپخانه و لزوم استفاده از آن بپردازیم لازم است با چاپخانه آشنا شوید. چاپخانه مکانی است که فرآیند چاپ در آن انجام می پذیرد. چاپ فرآیندی است که طی آن هر طرح و متنی را می توان بر روی سطوح مختلف ایجاد نمود.

قبل از اینکه چاپخانه ها ایجاد شوند تمام کتاب ها و طومارها و … توسط کاتبان با دست نوشته می شده است. و به دلیل زمان بر بودن این فرآیند، کتاب ها و دست نوشته ها قیمت بالایی داشتند. لذا قیمت بالا سبب می شد که مردم عادی نتوانند کتاب ها و دست نوشته ها را خریداری نمایند.

با روی کار آمدن چاپخانه ها و تولید انبوه کتابها اتفاق مهمی در فرآیند جوامع رخ داد. چرا که دیگر عموم مردم می توانستند به کتابها دسترسی داشته باشند. در نتیجه سطح سواد عمومی افزایش یافت. تاثیر چاپ بر ذهن انسان ها و جوامع به قدری بالا و مهم بود که هنری دیوید ثورو فیلسوف آمریکایی درباره آن می گوید: ” قبل از کشف دستگاه چاپ ، یک قرن، هزار سال بود. “

تاثیر چاپخانه بر صنعت تبلیغات

شروع به کار چاپخانه ها تاثیر مهمی بر صنعت تبلیغات نیز داشته است. چرا که قبل از کشف دستگاه چاپ و شروع به کار چاپخانه ها، بهترین راه برای بازرگانان و فروشندگان برای اینکه بتوانند خدمات و محصولات خود را  معرفی و تبلیغ نمایند، راه دهان به دهان بود. یا در نقطه ای از بازار فریاد می زدند تا مشتریان داخل بازار صدایشان را شنیده و توجهشان جلب شود.

صنعت چاپ موجب شد سطح سواد عمومی افزایش یابد و کسب و کارها می توانستند تبلیغات خود را چاپ نمایند و بین مردم پخش نمایند. این گونه سطح آشنایی مردم با کسب و کارها از نزدیکی محل کسب و کار فراتر می رفت. صنعت چاپ رفته رفته پیشرفت کرده و به شکل امروزی خود درآمده است.

به طور کلی خدماتی که در چاپخانه ها ارائه می شود عبارتند از: چاپ انواع پوستر، بنر، کاتالوگ، بروشور، تراکت، برچسب، ست های اداری، کتاب و تقویم  و …

لزوم قفسه بندی چاپخانه

لزوم قفسه بندی چاپخانه

خدمات و محصولات کسب و کارهای فعال در حوزه چاپ بسیار متنوع هستند. در چاپخانه ها علاوه بر دستگاه های مختلف مورد نیاز برای چاپ، مواد اولیه همچون انواع کاغذ در سایزها و جنس های مختلف و … محصولات نهایی چاپ شده وجود دارد. چاپخانه ها برای این که بتوانند تجهیزات مورد نیازشان و همچنین محصولات آماده شده را سازماندهی نمایند نیاز به قفسه بندی دارند.

قفسه بندی کمک زیادی به چاپخانه ها می نماید. زیرا می توانند اقلام را به تفکیک چیدمان نمایند و دسترسی به آنها را نیز تسهیل نمایند. همچنین چیدمان اقلام و مواد اولیه و یا محصولات آماده شده درون قفسه ها از آسیب های احتمالی جلوگیری به عمل می آورد.

از سوی دیگر تجهیزات و دستگاه های چاپ ابعاد نسبتا بزرگی دارند و حجم زیادی از فضا را اشغال می نمایند. لذا قفسه بندی فضا کمک می نماید تا بتوان به بهینه ترین شکل ممکن از فضا استفاده نموده و مواد اولیه و سایر تجهیزات را در قفسه ها چیدمان نمود.

انواع قفسه بندی مناسب چاپخانه

انواع قفسه بندی مناسب چاپخانه

حال که با لزوم استفاده از سیستم قفسه بندی در چاپخانه ها آشنا شدید. لازم است انواع قفسه بندی مناسب برای آن را نیز بشناسید.

قفسه بندی مشبک

قفسه بندی مشبک که با نام قفسه بندی پیچ و مهره ای نیز شناخته می شود. یکی از انواع مستحکم قفسه است که می توان از آن در محیط چاپخانه به خصوص برای چیدمان مواد اولیه استفاده نمود.

قفسه بندی یک طرفه ثابت دیواری

این نوع قفسه بندی فلزی و مستحکم بوده و برای قرار گیری در کنار دیوار ها تعبیه شده از این قفسه بندی نیز می توانید در چاپخانه ها برای چیدمان مواد و ملزومات اولیه دو محصولات نهایی استفاده نمایید.

قفسه بندی خلاقانه

شما می توانید بسته به نیاز خود از قفسه بندی های با طراحی های اختصاصی و خلاقانه استفاده نمایید تا بتوانید از قفسه بندی به بهترین شکل ممکن استفاده نمایید.

جمع بندی

در این مقاله به قفسه بندی چاپخانه ها پرداختیم. ابتدا شما را با چاپخانه آشنا ساختیم و از تاثیر مهم آن بر صنعت تبلیغات سخن گفتیم. همچنین برای آشنایی بیشتر برخی از مهم ترین خدماتی که در چاپخانه ارائه می شود را بیان نمودیم. سپس به این موضوع پرداختیم که چرا چاپخانه به قفسه بندی نیاز دارد. از جمله موارد بیان شده در رابطه با لزوم استفاده از قفسه بندی در چاپخانه به استفاده بهینه تر از فضا، دسترسی بهتر به ملزومات و محصولات، جلوگیری از آسیب و …اشاره داشتیم.

پس از آن نیز چند نوع سیستم قفسه بندی را معرفی نمودیم. از جمله قفسه بندی مشبک و قفسه بندی ثابت یک طرفه دیواری. علاوه بر این نیز بیان نمودیم می توان از قفسه بندی با طراحی خلاقانه استفاده نمود. در پایان چنانچه برای تجهیز چاپخانه خود به سیستم قفسه بندی نیاز دارید. می توانید با کارشناسان ما در مجموعه متال شلف صحبت نمایید. و از مشاوره با کارشناسان مجموعه ما برای انتخاب هر چه بهتر سیستم قفسه بندی بهره ببرید. از این که تا پایان مقاله همراه ما بودید از شما سپاس گزاریم.

Tags: , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

14 − 12 =

مقالات مفید

قفسه بندی قهوه فروشی

قفسه بندی قهوه فروشی قفسه بندی قهوه فروشی همچون سایر فروشگاه ها از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که می تواند بر تجربه خرید مشتریان و فروش اثرگذار باشد. در…
قفسه بندی قهوه فروشی

قفسه بندی مجسمه فروشی

قفسه بندی مجسمه فروشی مجسمه فروشی ها از جمله فروشگاه هایی هستند که به قفسه بندی نیاز دارند. همانطور که می دانید قفسه بندی یکی از تجهیزات بسیار مهم در…
قفسه بندی مجسمه فروشی

قفسه بندی فروشگاه ساعت

قفسه بندی فروشگاه ساعت فروشگاه ساعت نیز همچون بسیاری از فروشگاه ها از قفسه بندی استفاده می نماید. البته قفسه های این فروشگاه از نظر ظاهری کمی متفاوت تر با…
قفسه بندی فروشگاه ساعت

قفسه بندی فروشگاه موبایل

قفسه بندی فروشگاه موبایل امروزه فروشگاه ها به دلایل مختلفی از سیستم قفسه بندی استفاده می نمایند. به عنوان مثال چیدمان بهتر محصولات و در معرض دید قرار دادن آنها…
قفسه بندی فروشگاه موبایل
فهرست