قفسه بندی فروشگاه ابزار و انواع آن

قفسه بندی فروشگاه ابزار و انواع آن

قفسه بندی فروشگاه ابزار و انواع آن

قفسه بندی یکی از از اقدامات مهم و ضروری هر فروشگاهی می باشد. فروشگاه ابزار از جمله فروشگاه هایی می باشد که قفسه بندی آن یک ضرورت به حساب می آید. به دلیل آن که حجم و تنوع اقلام آن بالا می باشد. به همین دلیل برای ایجاد نظم و سازماندهی هر چه بهتر اقلام فروشگاه باید از سیستم قفسه بندی مناسب استفاده نمود.

البته تنوع و تعداد بالای اقلام، تنها دلیل قفسه بندی فروشگاه ابزار نمی باشد. در این مقاله سعی خواهیم نمود شما را با مزایا و دلایل قفسه بندی فروشگاه ابزار آشنا سازیم. همچنین انواع سیستم های قفسه بندی مناسب برای آن را نیز معرفی نماییم. با ما همراه باشید.

آشنایی با فروشگاه ابزار

ابزار وسیله ایست که برای انجام یک کار از آن استفاده می شود. به طور مثال برای تعمیرات، ساخت و ساز، افزایش بهره وری، تولید محصول و … از آن ها استفاده می شود. ابزارها می توانند ساده و یا پیچیده باشند. ابزارها از جمله کالاهای بسیار مهم و ضروری هستند. ما به کمک ابزارها قادر به انجام کارها، به صورت ایمن تر و دقیق تر و کارآمدتر می شویم. فروشگاه ابزار محلی است که انواع ابزارآلات کاربردی همچون ابزار آلات تاسیسات، ساختمان، نجاری، آزمایشگاهی، مکانیکی، ساخت و تولید و … در آن عرضه می شوند. در ادامه شما را با برخی از پرکاربردترین انواع ابزار که در فروشگاه های ابزار عرضه می شود آشنا می سازیم.

  • ابزارهای دستی: همچون انواع آچار، پیچ گوشتی، انبر، چکش و …
  • ابزارهای اندازه گیری: همچون انواع متر و تراز و …
  • ابزارهای تراش و برش: همچون انواع کاتر، قیچی، مته و …
  • ابزارهای برقی و صنعتی: همچون انواع دریل، اره، فرز و …
  • ابزارهای ایمنی: همچون انواع کلاه ایمنی، ماسک، عینک، محافظ گوش و …
  • ابزارهای بادی: همچون انواع پمپ باد، پرچ بادی و …

قفسه بندی چه مزایایی برای فروشگاه ابزار دارد؟

قفسه بندی چه مزایایی برای فروشگاه ابزار دارد؟

فروشگاه ابزار از جمله فروشگاه هایی است که تنوع کالایی بسیار بالایی دارد به خصوص اگر فروشگاه بزرگ بوده و ابزارهای مختلف در حوزه های مختلف را عرضه نماید. به همین منظور برای ایجاد نظم و سازماندهی هر چه بهتر فروشگاه نیاز است که اجناس در محلی مشخص قرار گیرند. بهترین راهکار استفاده از سیستم قفسه بندی می باشد. زیرا سیستم های قفسه بندی فضا را به چندین بخش مختلف قابل چینش تفکیک می نمایند. مزایای حاصل از قفسه بندی فروشگاه ابزار به طور کلی شامل موارد زیر می باشد:

  • استفاده بهینه از فضا: قفسه بندی با تفکیک فضا، فضای مورد نیاز برای چیدمان ابزار آلات را فراهم می آورد. قفسه بندی به ویژه برای فروشگاه هایی با فضای کوچک و متوسط بسیار کارآمد خواهد بود.
  • نظم و سازماندهی: استفاده از انواع قفسه بندی در فروشگاه ابزار سبب می شود اجناس به تفکیک در جای مشخصی قرار گیرند و به بهترین شکل ممکن سازماندهی شوند.
  • ایجاد ایمنی: قفسه بندی با ایجاد فضای قابل تفکیک و قابل چینش این امکان را فراهم می آورد تا بتوان ابزار آلات را به گونه ای چیدمان نمود که تا جای ممکن از خطر سقوط و سایر حوادث و خسارت های ناشی از ریزش ابزارآلات جلوگیری نمود.
  • تسهیل دسترسی: قراردادن ابزار آلات در جای مشخص و درون قفسه ها دسترسی به آن ها را تسهیل می بخشد. به طور مثال شما برای پیدا کردن نوع خاصی از آچار می توانید به راحتی به قفسه مربوط به انواع آچار مراجعه نمایید.

قفسه بندی مزایای دیگری نیز برای فروشگاه ابزار دارد. به نظر شما قفسه بندی فروشگاه ابزار چه مزیت های دیگری دارد؟

انواع قفسه برای فروشگاه ابزار

سیستم های قفسه بندی در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند تا پاسخ گوی نیاز مشتریان باشند. در ادامه شما را با قفسه بندی هایی که می توان در فروشگاه ابزار استفاده نمود آشنا خواهیم ساخت.

قفسه یک طرفه دیواری

این نوع قفسه بندی به منظور قرار گیری در کنار دیوار طراحی و تولید شده است. این نوع قفسه بندی فلزی بوده و توسط پیچ و مهره به دیوار اتصال داده می شود. قفسه یک طرفه دیواری یکی از قفسه های مستحکم می باشد که برای فروشگاه ابزار مناسب می باشد. زیرا توان تحمل وزن اقلام و ابزار آلات سنگین را دارا می باشد.

استند ابزار

استند ابزار

یکی از پرکاربردترین انواع سیستم قفسه بندی که در فروشگاه های ابزار استفاده می شوند، استندهای ابزار هستند. استندهای ابزار به منظور نمایش هر چه بهتر ابزار آلات طراحی و تولید شده است. این استندها  از یک صفحه پانچ دار و شیار دار تشکیل شده اند که قابلیت نصب طبقه و یا شاخک بر روی آن وجود دارد. با توجه به پانچ دار بودن و شیار دار بودن تمام این صفحه محل قرار گیری شاخک ها و یا طبقات را می توان کاملا دلخواه و بر حسب نیاز تعیین نمود.

قفسه خود ایستا

یکی از انواع سیستم قفسه بندی که در فروشگاه ابزار می تواند کارآمد باشد، سیستم قفسه بندی خود ایستا می باشد. این قفسه بندی همانطور که از نامش پیداست نیازی به اتصال به دیوار ندارد. قفسه های خود ایستا در دو نوع یک طرفه و دو طرفه طراحی و تولید می شوند.

  • قفسه خود ایستا یک طرفه: قفسه بندی خود ایستا یک طرفه به منظور قرار گیری در کنار دیوار و کنج طراحی شده است.
  • قفسه خود ایستا دو طرفه: قفسه بندی خود ایستا دو طرفه نیز به منظور قرار گیری در فضاهای میانی فروشگاه طراحی و تولید شده است.

قفسه مشبک

قفسه مشبک به قفسه پیچ و مهره ای نیز معروف است. این قفسه بندی از پرکاربردترین انواع قفسه بندی ها می باشد. جنس این نوع قفسه از گالوانیزه می باشد. قفسه مشبک از تعدادی کفی تشکیل شده که توسط پیچ و مهره به ستون ها متصل می شوند. این سیستم قفسه بندی به دلیل فلزی بودن توانایی خوبی در تحمل وزن ابزارآلات دارد.

پالت ابزار

برخی ابزارها و لوازم فروشگاه ابزار ابعاد بسیار کوچکی دارند و نمی توان آنها را به طور مستقیم درون قفسه چیدمان نمود. به این دلیل که امکان افتادن و یا گم شدن آن ها وجود دارد. به همین منظور باید از پالت های ابزار برای چیدمان چنین ابزارآلاتی استفاده نمود. پالت های ابزار جعبه هایی هستند که برای چیدمان ابزار آلات استفاده می شوند.این پالت ها در ابعاد مختلفی طراحی و تولید می شوند. جنس آنها نیز می تواند پلاستیکی، چوبی و فلزی باشد.

جمع بندی

در این مقاله سعی نمودیم شما را با قفسه بندی فروشگاه ابزار آشنا سازیم. به همین منظور ابتدا شما را با فروشگاه ابزار و اجناسی که در آن می توان عرضه نمود آشنا ساختیم تا درک خوبی از این فروشگاه داشته باشید. سپس به بررسی مزیت های پیاده سازی سیستم قفسه بندی برای فروشگاه ابزار پرداختیم. از جمله مزایای قفسه بندی فروشگاه ابزار به استفاده حداکثری از فضا، ایجاد نظم، ایمنی و تسهیل دسترسی اشاره داشتیم.

پس از آنکه شما را با اهمیت قفسه بندی برای فروشگاه ابزار آشنا نمودیم به معرفی انواع سیستم قفسه بندی مناسب برای آن پرداختیم. از جمله سیستم های قفسه بندی به قفسه یک طرفه دیواری، قفسه خود ایستا، قفسه مشبک، استند ابزار و پالت ابزار اشاره داشتیم. در پایان اگر در حال راه اندازی فروشگاه ابزار خود هستید و همچنان در انتخاب سیستم قفسه بندی ابهامی دارید می توانید از مشاوران ما در مجموعه متال شلف راهنمایی بگیرید.

Tags: , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

چهار × 1 =

مقالات مفید

قفسه بندی قهوه فروشی

قفسه بندی قهوه فروشی قفسه بندی قهوه فروشی همچون سایر فروشگاه ها از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که می تواند بر تجربه خرید مشتریان و فروش اثرگذار باشد. در…
قفسه بندی قهوه فروشی

قفسه بندی مجسمه فروشی

قفسه بندی مجسمه فروشی مجسمه فروشی ها از جمله فروشگاه هایی هستند که به قفسه بندی نیاز دارند. همانطور که می دانید قفسه بندی یکی از تجهیزات بسیار مهم در…
قفسه بندی مجسمه فروشی

قفسه بندی فروشگاه ساعت

قفسه بندی فروشگاه ساعت فروشگاه ساعت نیز همچون بسیاری از فروشگاه ها از قفسه بندی استفاده می نماید. البته قفسه های این فروشگاه از نظر ظاهری کمی متفاوت تر با…
قفسه بندی فروشگاه ساعت

قفسه بندی فروشگاه موبایل

قفسه بندی فروشگاه موبایل امروزه فروشگاه ها به دلایل مختلفی از سیستم قفسه بندی استفاده می نمایند. به عنوان مثال چیدمان بهتر محصولات و در معرض دید قرار دادن آنها…
قفسه بندی فروشگاه موبایل
فهرست